emmawedlund

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2017

PUSSELBITARNA SOM ÄR PÅ PLATS

Av emma wedlund - 9 oktober 2017 12:17

Hallå igen! 

I förra inlägget skrev jag hur otroligt sällan jag uppdatera blogginlägg på min förra blogg, och nu har jag gjort samma misstag i denna blogg. Nu var det ett tag sen sista jag skrev, men det har hänt mycket senaste tiden så jag får summera massor av saker under ett blogginlägg istället. Egentligen har det inte hänt så speciellt mycket saker, men det sakerna som hänt är speciella.  

Först och främst har jag haft mina tärnor över hos mig och de har testat tärnklänningar. Alltså SÅ ROLIGT verkligen!!! <3
Inte nog med att man har sina närmaste vänner hos en, utan att även se dem testa klänningar de ska ha på MITT bröllop, då är lyckan total!! Det är verkligen en speciell känsla som jag hoppas alla tjejer får uppleva! <3


Jag har tänkt på detta länge, men det känns lite som att man gifter sig under ett års tid, eller under tiden man planerar bröllop (och för mig är det ett år i förväg). Alla saker man planerar inför bröllopet är ett känslomoment bara det. Det är liksom som en pusselbit närmare giftemålet och ju längre man kommer fram i planeringen, ju mer ser man framför sig sitt bröllop och alla pusselbitarna är på plats. Det är mäktigt alltså och det är VÄLDIGT mycket känslor.  


En annan sak som hänt eller som jag och Jakob har gjort sen sist jag skrev är att kolla bröllopsresor. Vi var SÅ nära på att boka en drömresa igår. Allt kändes verkligen så bra och var så fint och hade 4,9 poäng av 5, MEN... Vi såg sen att flera skrivit att det blåser en del där och det är INTE KUL! Jag föredrar småvindar för gillar inte när det steker sol hela tiden, men ska det storblåsa hela smekmånaden?? Det kommer ju förstöra hela romans-stämningen. Haha, jag överdriver men ni fattar säkert. 


Jag kan förövrigt skriva hur långt vi kommit i bröllopsplaneringen än så länge, vilka pusselbitar vi redan har. Vi har fixat budget, bokat både kyrka och festlokal, gjort gästlista, fixat toastmaster, bestman, tärnor och dess klänningar, fotograf, filmare, sång till vigseln, köpt vigselring, skor, smycken samt så har jag två bröllopsklänningar hemma, men tror inte det blir någon av de, även fast det är superfina. Sedan ä festlokalen vid en restaurang, så mat och tårta är redan fixad. 


Ja, ni kanske tror att vi redan är klara, men nej! Det finns massor av saker kvar som behöver fixas. Dock är vi i god tid så det gör att man kan njuta av planeringen som är kvar, samt kunna ändra saker ifall man skulle vilja det (så som min klänning t.ex.)

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emma wedlund - 18 juni 2018 22:55

Redan som barn har jag drömt om att gifta mig ungt. Jag har alltid tänkt att ett äktenskap är första kapitlet av många kapitel tillsammans genom livet. För mig ser jag ett giftermål som grunden eller början på något som sedan kan växa och blomma ut t...

Av emma wedlund - 4 februari 2018 21:56

Jag har tänkt flera gånger att skriva, men som vanligt blir det inte av. Därför kommer det istället nu ett mycket långt inlägg om saker som hänt sen sist. Jag kan börja med att skriva att det är 2018. YESSSSS!! Äntligen har vi kommit in i året då j...

Av emma wedlund - 1 december 2017 14:01

Idag är det den första december. Vi har kommit in i den sista månaden för 2017 och det innebär att vi snart kommer in i 2018. SÅ roligt verkligen. Jag längtar!!! Från den dagen då det var 365 dagar kvar till bröllopet har jag börjat säga saker som ...

Av emma wedlund - 30 oktober 2017 21:27

17 Juli 2017 med andra ord 17-07-17 är ett datum jag kommer att minnas för resten av mitt liv. Inte nog med att jag fyllde 21 år den dagen utan jag fick även världens finaste födelsedagspresent. En present som kommer bära med mig hela livet.  Det v...

Av emma wedlund - 24 oktober 2017 18:50

Såå många lyckorus som jag haft den senaste tiden har jag inte haft på lääängee! I lördags fick jag godkänt på min första TENTA!! Tack gode gud alltså!! Det känns så bra att veta att man faktiskt gör något bra i skolan och att den eländiga tiden man ...

Presentation


Hejsan och välkomna! Emma heter jag och är 21 år gammal. Här snackas bröllop och annat trevligt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards