emmawedlund

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2017

HUR FRIADE HAN

Av emma wedlund - 30 oktober 2017 21:27

17 Juli 2017 med andra ord 17-07-17 är ett datum jag kommer att minnas för resten av mitt liv.
Inte nog med att jag fyllde 21 år den dagen utan jag fick även världens finaste födelsedagspresent. En present som kommer bära med mig hela livet. 

Det var måndag och ganska grått ute vad jag minns. Under somrarna jobbar jag tillsammans med min bästavän i en liten second hand butik i stan. Det jobbet är verkligen så guld. Inte många som får möjligheten att jobba tillsammans med sin bästavän i en liten klädbutik en hel sommar där bara massa mysiga stammisar kommer och köper kläder och vill snacka med oss om ALLT från himmel och jord.

Det kanske låter tråkigt att behöva jobba på sin födelsedag, men på detta jobb är det bara kul och speciellt när man får jobba med sin bästavän. Bara det gjorde min födelsedag såå bra!! 

Jag hade lite fjärilar i magen hela dagen för jag hade en liten aning om att en speciell fråga kanske kunde ställas till mig, då jag en gång nämnde för Jakob att 17-07-17 är ett fint datum med tanke på att det är 777(ett himmelsk datum). Jag visste också att Jakob snappar upp smådetaljer, vilket gav mig ett litet hopp om att han kanske hade tagit till sig av det fina datumet jag nämnde en gång för honom.

Jag jobbade klart och gick hem. När jag kom hem gick jag in i duschen för att börja fixa mig för middag. Jag och Jakob skulle ut och äta en födelsedagsmiddag på en restaurang. När jag kommer ut ur duschen hade Jakob kommit hem från jobbet. Han står med ett par röda rosor i handen och en liten present till mig. Jag öppnar presenten och det är ett presentkort..

KOM IGEN tänkte jag. Fattar ni besvikelsen jag fick där eller? Där satt jag med förhoppningen om att en ring eller någon gullig fråga skulle komma, men istället var det ett presentkort på kaffe och te... 

Så farligt med förväntingar alltså. Man kan verkligen bli så besviken och till och med ledsen. 

Vi började iallafall fixa oss inför middagen och jag ser hur Jakob sätter på sig riktigt fina kläder. Lite föör fina för en liten middag.. Så då började mina tankar gå igång igen.. HÄNDER DET PÅ MIDDAGEN TRO?? Kommer han fråga något där?? 

Jag kan säga er att det inte hände något där heller. Det var bara en hederlig, vanlig födelsedagsmiddag. Mysigt och gott men ännu en gång blev jag besviken.

Det kändes som att jag byggde upp något och sedan rasades det ner. Det blev bara massa kaos i mitt huvud. 

Efter middagen gick vi iaf hem igen. Vi skulle kolla en film som jag ville se och äta tårta, men när vi kommit hem så ville jag bara sova. Jag satte mig i soffkanten hemma i vardagsrummet och var helt slut (och hade tankar om att det var kört med mina önskedrömmar med dagen). Jakob frågade mig ifall jag ville kolla den där filmen eller äta tårtan men jag svarade med att jag var trött och ville sova.

Då sätter Jakob sig brevid mig. Vi pratar lite och jag tror han märkte tydligt att jag var lite besviken.

Helt plötsligt från ingenstans börjar han säga en massa fantastiskt fina saker till mig. Allt ifrån hur viktig jag är i hans liv, hur han aldrig varit lyckligare med någon annan, hur han ser ett helt liv framför sig med mig, hur mycket han älskar mig osv osv. Alltså verkligen sååå fina saker. Det var verkligen som en filmscen. 

Jag tänkte först att han bara ville få mig på bättre humör för att det var min födelsedag. Att han ville uppmuntra upp mig, men när han bara fortsatte och fortsatte och jag såg hur hans tårar börja rinna från hans kinder, då förstod jag att detta var seriöst på riktigt. Detta var inte bara en massa ord utan han menade verkligen de han sa. 

Jag kände hans hjärta slå hårt och snabbt och ser att han sedan tar sin hand under soffkudden och tar upp en liten ask. Han ställer sig upp och sen ner på knä framför mig  Vi både gråter, vi kramas, vi skrattar och allt är bara så magiskt.

Han frågade mig om jag ville gifta mig med honom och såklart svarade jag JAA!! 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emma wedlund - 18 juni 2018 22:55

Redan som barn har jag drömt om att gifta mig ungt. Jag har alltid tänkt att ett äktenskap är första kapitlet av många kapitel tillsammans genom livet. För mig ser jag ett giftermål som grunden eller början på något som sedan kan växa och blomma ut t...

Av emma wedlund - 4 februari 2018 21:56

Jag har tänkt flera gånger att skriva, men som vanligt blir det inte av. Därför kommer det istället nu ett mycket långt inlägg om saker som hänt sen sist. Jag kan börja med att skriva att det är 2018. YESSSSS!! Äntligen har vi kommit in i året då j...

Av emma wedlund - 1 december 2017 14:01

Idag är det den första december. Vi har kommit in i den sista månaden för 2017 och det innebär att vi snart kommer in i 2018. SÅ roligt verkligen. Jag längtar!!! Från den dagen då det var 365 dagar kvar till bröllopet har jag börjat säga saker som ...

Av emma wedlund - 24 oktober 2017 18:50

Såå många lyckorus som jag haft den senaste tiden har jag inte haft på lääängee! I lördags fick jag godkänt på min första TENTA!! Tack gode gud alltså!! Det känns så bra att veta att man faktiskt gör något bra i skolan och att den eländiga tiden man ...

Av emma wedlund - 20 oktober 2017 23:50

Jag och Jakob är gamla vänner sedan många år tillbaks, då vi båda var aktiva i en kyrklig tonårsaktivitet som kallades "Alive" och som alla frikyrkomänniskor vet så blir man nära vänner med alla i samma församling, oavsett om man vill eller inte. Det...

Presentation


Hejsan och välkomna! Emma heter jag och är 21 år gammal. Här snackas bröllop och annat trevligt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards