emmawedlund

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2017

HUR TRÄFFADES VI?

Av emma wedlund - 20 oktober 2017 23:50

Jag och Jakob är gamla vänner sedan många år tillbaks, då vi båda var aktiva i en kyrklig tonårsaktivitet som kallades "Alive" och som alla frikyrkomänniskor vet så blir man nära vänner med alla i samma församling, oavsett om man vill eller inte. Det bara är så. Man är som en familj i kyrkan.

Under Alive snackade inte jag och Jakob så speciellt mycket med varandra. Vi bara var nära vänner ändå, svårt att förklara men ni kanske fattar?!?

Sedan har vi också gått på gemensamma läger under somrarna, men då var han helt upptagen med att ragga massa andra frikyrkotjejer så då var inte jag något alternativ. Inte var han det för mig heller för jag var helt upptagen med att försöka vara snygg hela tiden, men hur bra funkar det på läger? Sova i tält eller en husvagn utan el, finns inga specifika utag för att ladda telefon eller fixa håret, håret är frissigt, kläderna äckliga och sen finns det bara fåtal duschar som flera 100 tjejer ska dela på. JA OM INTE SNACKA OM SPEGLARNA.. Fanns det någon spegel ens? Ja, ni fattar att det tog ALL min lägertid att försöka vara snygg, och som ni märker så funka inte det så bra med tanke på att han jag ska gifta mig med nu inte ens såg mig då, men vilken glädje att jag faktiskt fick drömprinsen tillslut.

Åren gick iallafall och vi blev äldre.Vi både var inte lika aktiva på Alive längre med tanke på att Alive främst riktar sig på tonåringar så ju äldre vi blev hamnade man inte naturligt vid alive längre. Dock följde vi iallafall varandra på sociala medier. Det gör man med alla sina gamla kyrkvänner oavsett hur avlägsen relation man har.

Februari 2016 lägger Jakob upp en 6 sek video när han sjunger på IG. Videon är egentligen inte alls så speciell. Den är svart/vit och bara halva hans ansikte syns på bilden. Med tanke på att jag och Jakob känt varandra så länge och vi följt varandra på sociala medier lika så, så hade jag sett mycket bättre videor på honom än denna video. MEN.. När jag får syn på denna video på Instagram så får jag en konstig känsla. Det var som att någon (enligt mig Gud) sa till mig att; "HAN, Emma! HAN är den rätta för dig" och att det var han jag skulle gifta mig med. Jag vet att det låter sjukt, men denna känsla var så sjuk och så sjukt tydlig. Tänk dig typ en magkänsla fast gånger 100. Att känslan kom så plötsligt också, från ingenstans. 

Mitt i allt detta så kände jag bara att om det var Gud som gav mig den känslan så får han också fixa ihop oss. Jag vägrade själv höra av mig. Vad skulle jag skriva ens?? 

- "Tjena Jakob! Jag har en stark känsla att vi ska gifta oss och jag tror det kommer ifrån Gud" 

Ni fattar hur knepigt det skulle blivit. Han skulle blockat mig från alla sociala medier, snabbt som blixten.  

Så jag bad till Gud istället. Jag bad att Gud behöver fixa detta ifall det ska bli han och jag. Jag tänkte INTE gör något. 

Denna bön bad jag en söndag. På måndagen därpå skulle jag hem till mor och far, till hemstaden där även Jakob bor och bodde då. Under denna tid hade jag fjantigt nog appen "tinder". Jag tyckte väl om att få lite bekräftelse där då, tragiskt nog. Men men, på tåget hem så öppnar jag denna app och första personen som dyker upp är en "superlike" ifrån Jakob. Ja, men på riktigt nu. Varför skulle HAN av alla människor dyka upp där, som första person dessutom?? och genom den där "superliken" kände jag mig ändå lite bekräftad av honom, hade inte alls varit samma sak om han bara råkade ha tinder och komma upp på mitt tinderflöde.
Aja, Vi matchar, vi börjar snacka och på denna väg är det. Det sjuka är inte slut än. Jag nämnde någon vecka senare till mamma hur jag snackade med en kille och mamma svarar mig med: "Är det Jakob Karlsson??" Jag blir helt i chock och frågar henne hur hon kunde veta det och hon säger bara "Nej men söndagen innan du kom hem till oss så sjöng jag i kyrkan och träffade Jakobs mamma och vi snackade lite om er två och jag började då känna en stark känsla om att ni är rätt för varann"

Detta händer alltså SAMMA SÖNDAG SOM JAG KÄNDE DET och även bad till Gud om vägledning.

Jag har flera häftiga storys att berätta, men detta var iallafall storyn om mig och Jakob. Detta inlägg blev väldigt stort nu men det är nice!

HADEEE  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emma wedlund - 18 juni 2018 22:55

Redan som barn har jag drömt om att gifta mig ungt. Jag har alltid tänkt att ett äktenskap är första kapitlet av många kapitel tillsammans genom livet. För mig ser jag ett giftermål som grunden eller början på något som sedan kan växa och blomma ut t...

Av emma wedlund - 4 februari 2018 21:56

Jag har tänkt flera gånger att skriva, men som vanligt blir det inte av. Därför kommer det istället nu ett mycket långt inlägg om saker som hänt sen sist. Jag kan börja med att skriva att det är 2018. YESSSSS!! Äntligen har vi kommit in i året då j...

Av emma wedlund - 1 december 2017 14:01

Idag är det den första december. Vi har kommit in i den sista månaden för 2017 och det innebär att vi snart kommer in i 2018. SÅ roligt verkligen. Jag längtar!!! Från den dagen då det var 365 dagar kvar till bröllopet har jag börjat säga saker som ...

Av emma wedlund - 30 oktober 2017 21:27

17 Juli 2017 med andra ord 17-07-17 är ett datum jag kommer att minnas för resten av mitt liv. Inte nog med att jag fyllde 21 år den dagen utan jag fick även världens finaste födelsedagspresent. En present som kommer bära med mig hela livet.  Det v...

Av emma wedlund - 24 oktober 2017 18:50

Såå många lyckorus som jag haft den senaste tiden har jag inte haft på lääängee! I lördags fick jag godkänt på min första TENTA!! Tack gode gud alltså!! Det känns så bra att veta att man faktiskt gör något bra i skolan och att den eländiga tiden man ...

Presentation


Hejsan och välkomna! Emma heter jag och är 21 år gammal. Här snackas bröllop och annat trevligt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards