emmawedlund

Direktlänk till inlägg 4 februari 2018

2018

Av emma wedlund - 4 februari 2018 21:56

Jag har tänkt flera gånger att skriva, men som vanligt blir det inte av. Därför kommer det istället nu ett mycket långt inlägg om saker som hänt sen sist.

Jag kan börja med att skriva att det är 2018. YESSSSS!! Äntligen har vi kommit in i året då jag ska gifta mig med min bästavän. Det är SÅ fantastiskt och spännande verkligen. Det känns lite mer verkligt nu på något sätt, som att man känner att det inte är så långt kvar nu och att allt börjar närma sig mer och mer. 


2018 har dock gett mig en rejäl omskakning och andra perspektiv på livet, då Jakob i mitten av januari hamnade i en skaplig bilolycka. Jakob krockade in i ett träd och gjorde mos av vår ena bil och jag tackar Jesus för att inget hände honom. Det är verkligen ett mirakel att Jakob inte fick en ända skada själv. Helt makalöst. Tack Jesus!!!! <3

Jag blir på riktigt helt iskall och skakig när jag tänker på hur skört vårt liv är. Jag vågar inte ens tänka tanken av hur livet skulle vara om Jakob inte hade klarat sig. Vi planerar att gifta oss, vi planerar att leva ett liv tillsammans och då blir man så rädd när man tänker att en olycka kan förstöra det livet så snabbt, så obehagligt.. 
Så 2018 började med att ge en väldig omskakning. 


För att skriva något roligt så har 2018 gett så mycket kärlek också. Förra helgen var jag och Jakob på bröllopsmässan i Stockholm. Det var supermysigt verkligen. Dock tror jag vi var lite tråkiga "kunder" eller vad man kallar sig där. Jag och Jakob har ju redan fixat så mycket inför bröllopet och vi är redan klara med väldigt mycket inför det, så ingen kunde hjälpa oss/sälja in sig hos oss med sina ringar, brudklänningar, blommor etc då vi redan fixat det, men det var ändå väldigt inspirerande och mysigt att ha gått på en bröllopsmässa. Det rekommender jag alla att göra, men kanske inte 7 månader innan ert bröllop för då är ni säkerligen klara med det mesta som finns där. 


Detta inlägg blev kanske inte överdrivet långt, men men. // Emma 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emma wedlund - 18 juni 2018 22:55

Redan som barn har jag drömt om att gifta mig ungt. Jag har alltid tänkt att ett äktenskap är första kapitlet av många kapitel tillsammans genom livet. För mig ser jag ett giftermål som grunden eller början på något som sedan kan växa och blomma ut t...

Av emma wedlund - 1 december 2017 14:01

Idag är det den första december. Vi har kommit in i den sista månaden för 2017 och det innebär att vi snart kommer in i 2018. SÅ roligt verkligen. Jag längtar!!! Från den dagen då det var 365 dagar kvar till bröllopet har jag börjat säga saker som ...

Av emma wedlund - 30 oktober 2017 21:27

17 Juli 2017 med andra ord 17-07-17 är ett datum jag kommer att minnas för resten av mitt liv. Inte nog med att jag fyllde 21 år den dagen utan jag fick även världens finaste födelsedagspresent. En present som kommer bära med mig hela livet.  Det v...

Av emma wedlund - 24 oktober 2017 18:50

Såå många lyckorus som jag haft den senaste tiden har jag inte haft på lääängee! I lördags fick jag godkänt på min första TENTA!! Tack gode gud alltså!! Det känns så bra att veta att man faktiskt gör något bra i skolan och att den eländiga tiden man ...

Av emma wedlund - 20 oktober 2017 23:50

Jag och Jakob är gamla vänner sedan många år tillbaks, då vi båda var aktiva i en kyrklig tonårsaktivitet som kallades "Alive" och som alla frikyrkomänniskor vet så blir man nära vänner med alla i samma församling, oavsett om man vill eller inte. Det...

Presentation


Hejsan och välkomna! Emma heter jag och är 21 år gammal. Här snackas bröllop och annat trevligt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards